coaching....
czyli co?
Coaching jest metodą pozwalającą wytyczyć i osiągnąć ważne cele oraz podnieść satysfakcję z życia zawodowego i prywatnego, poprzez stanie się bardziej świadomym i pokonanie własnych ograniczających przekonań.
ICF (International Coach Federation) definiuje coaching, jako towarzyszenie klientowi w kreatywnym procesie, który skłania do myślenia i inspiruje do maksymalizacji zawodowego i osobistego potencjału.
Coaching nie ma funkcji mentoringowej, doradczej, ani terapeutycznej. Coach nie podaje coachee (klientowi) gotowych rozwiązań, a skuteczność coachingu zależy w dużej mierze od coachee.
Pozwól mi towarzyszyć Ci w drodze do osiągnięcia celów!
proces coachingowy
- Przed rozpoczęciem procesu realizujemy sesję "0", podczas której klient ocenia, czy ta forma pracy jest dla niego najlepsza, ustalamy warunki współpracy oraz określamy cele do osiągnięcia.
- Na proces coachingowy składają się regularne spotkania (sesje coachingowe), odbywające się zazwyczaj co 2 tygodnie.
- Ilość sesji w procesie uzgadniana jest indywidualnie z klientem. W zależności od potrzeb klienta ilość ta w trakcie procesu może się zmienić.
sesja coachingowa
- Sesja coachingowa to rozmowa między klientem a coachem.
- Ważnym, początkowym elementem sesji jest ustalenie jej celu. Identyfikacja celu pozytywnego i zależnego od klienta pozwala podążać we właściwym kierunku.
- Coach słuchając uważnie klienta, zadaje pytania, sięgające głębi problemu.
- Klient poszukując odpowiedzi na pytania przybliża się do realizacji celu.
odpowiedzialność
coacha
- Praca zgodnie z kodeksem etycznym coacha ICF (International Coach Federation).
- Stworzenie relacji pełnej szacunku, zaufania i wsparcia.
- Aktywne słuchanie i zadawanie pytań sięgających sedna.
- Wspieranie procesu uczenia się klienta poprzez poszerzanie jego perspektywy, utrzymywanie uwagi na tym, co ważne, pracę z ograniczającymi przekonaniami.
- Udzielanie rzetelnej informacji zwrotnej.
odpowiedzialność klienta
- Bycie otwartym i uczciwym.
- Poznawanie, analizowanie oraz zmiana myśli, działań i zachowań, jeśli uzna, że jest to dla niego korzystne.
- Praca pomiędzy sesjami nad osiągnięciem celów.
- Poinformowanie coach, jeśli uważa, że coaching nie przynosi efektów.